Ik ben 15 november word ik 16. Wat voor werk mag/ kan ik doen?

Ik ben 15 en word pas in november 16 vakantie werk kan ik dus ook niet echt doen. Heeft iemand enig idee wat voor werk ik kan/ mag doen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met 15 mag je al wel vakantiewerk doen hoor.
Lees maar wat wel en niet mag.

http://www.jurofoon.nl/jurofoonjournaal/200407/werk_regels_jongeren.asp

Toegevoegd na 49 seconden:
Maximale arbeidstijd kinderen van 15 jaar zonder vrijstelling van leerplicht:

Maximum aantal werkdagen per week 5

Maximum arbeidstijd per

Schooldag
2 uur

Niet-schooldag en vakantiedag
8 uur

Schoolweek
12 uur

Vakantieweek
40 uur

Maximum aantal te werken
vakantieweken per jaar 6
waarvan maximaal aaneengesloten 4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste supermarkten mag je ook al werken als je 15 bent.