Kun je gegarandeerd van een verliefdheid afkomen?

1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt emotieloos worden, dan zal je geen verliefdheid voelen, pijn, verdriet, boosheid, geluk. Maar of dat zo prettig is...
Vele mensen die anti-depressivia slikken, zijn als het ware emotieloos (de medicijnen onderdrukken de emoties). Zodanig dat dat zelfs weer tot zelfmoorden leidt. Wie wil er nu zonder enige emoties leven? Wees blij dat je verliefdheid kunt voelen. Het is een teken dat je leeft en dat je ook andere emoties kunt voelen, zoals blijdschap, liefde en geluk.

Het beste antwoord

Garanties krijg je niet in dit leven.
Althans niet onvoorwaardelijk.

Ben jij ineens niet meer hopeloos verliefd op je partner indien je hoort dat hij lang geleden de belastingdienst eens flink heeft opgelicht?

Wat te denken van een moeder die onvoorwaardelijke liefde voor haar zoon heeft, wetende dat hij een moordenaar is.

Dus als antwoord op je vraag zeg ik: nee, niemand die je die garantie kan geven.

Jij bent uniek en jouw gevoelens horen daar ook bij. Dus al zou de hele wereld tegen je zeggen dat je gek bent om van een bepaald persoon te houden... Het is jouw leven en jij bepaald welke garanties je wel, en welke je niet accepteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Oh ja dat kan zeker! Je kan nog zo verliefd zijn, maar als je deze persoon beter leert kennen kan het al snel gedaan zijn met de 'kriebels'.
Verliefdheid gaat vaak niet zo diep op een persoon in, maar eerder op uiterlijk en algemene uitstraling en persoonlijkheid.
Na een diepgaand gesprek heb je vaak een betere indruk..

Leuke vragen die je stelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt maar op 2 manieren van verliefdheid afkomen. (of dat "gegarandeerd" is weet ik niet)

- als je inziet dat die verliefdheid tot niets leidt. B.v. als je liefde onbereikbaar is. Zo kan iemand verschrikkelijk verliefd zijn op Maxima, maar als zo iemand zijn verstand kan gebruiken, dan is die verliefdheid zo weer over, en vindt hij Maxima alleen nog maar heel leuk.

- als je inziet dat die verliefdheid geen goede dingen brengt. Dat is al iets moeilijker, want je moet dat wel (kunnen) inzien.

Als bovenstaande punten niet van toepassing zijn, dan is er niks aan de hand, en kun je heerlijk verliefd blijven, en wordt het misschien ook nog weleens wat.;-)

Als bovenstaande 2 punten wèl van toepassing zijn, en je blijft toch hopeloos verliefd, in die zin, dat het je leven bepaalt, dan heb je waarschijnlijk (professionele) hulp nodig. B.v. om alle mogelijkheden en onmogelijkheden eens op een rijtje te zetten, en je gevoel in overeenstemming te brengen met je verstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, want verliefdheid is blind, maar de liefde heeft duizend ogen.
Als je ogen open gaan, bereid tot liefde, zien ze wat jou tegenstaat, of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De liefde verdrijft de tijd en de tijd verdrijft de liefde. Dus ja als je gezond bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi...
Verliefdheid moet slijten...kost tijd.

Totdat je verliefd op een ander word....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid.
Wanneer die ander ingaat op je verliefdheid wordt het nog sterker. Het gevoel van verliefdheid ebt daarna meestal weg, en gaat sneller wanneer die persoon onbereikbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo vaak verliefd geweest, waar ik weer vanaf ben gekomen.
Gelukkig maar overigens, want ik kan mij die ene keer nog goed herinneren op cursus.
Zij was zo mooi en zo lief, en haar ogen lokten en nodigden uit, ik verdronk erin.
Eten en slapen werd een probleem door mijn verliefdheid, de wereld was roze, maar het liep gelukkig snel af doordat ik ontdekte dat ze ook andere minder leuke kanten had.
Het verleiden was voor haar een spel, voor mij was het serieus.
Het is al jaren geleden, en nu kan ik er met een glimlach op terugkijken.