Word je door roken zenuwachtig?

Voor mij examen voor mij rijbewijs kreeg ik pillen om minder zenuwachtig te zijn en deze verlagen de bloeddruk, en door roken stijg je bloeddruk.

Dus word je door roken zenuwachtig omdat roken je bloeddruk verhoogt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Je hebt waarschijnlijk een bètablokker gekregen. Die kalmeert niet, maar neemt symptomen van zenuwachtigheid weg. Hartkloppingen, bevende handen enz.
Roken verhoogt je bloeddruk maar matig. Wie zijn sigaretje mist wordt nerveus, maar wie langdurig stopt wordt rustiger.
Door roken wordt je dus zenuwachtig, maar het sigaretje kalmeert dat tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zekers dit zijn de volgende kenmerken als gevolg van roken: intense drang naar eten en tussendoortjes, nerveus en ZENUWACHTIG gedrag, angst, een slecht humeur en verschillende maten van depressie en slapeloosheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eeh....dat zijn de symptomen van STOPPEN met roken, Primus ;) . En niet voor niets onaangenaam genoeg om weer te beginnen. Weer roken maakt daar dus een end an. Zij het niet het beste end.