verschillende televisie abonnementen in één woning ?

Mijn ouders hebben digitale tv, Nu wil ik ook boven digitale tv maar dan van een andere aanbieder via CI+ Cam module.
Nu is de vraag of je binnen een woning verschillende abonnementen kan afsluiten van bedrijven, Of gaat televisie alleen op huisadres.
En of mijn ouders of ik dan storing kunnen verwachten, Omdat het verschillende aanbieders zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is eerder een soort gelijke vraag gesteld hier alleen ging dat om internet. Wat ik er uit op maak moet het wel mogelijk kunnen zijn maar dan wel als er 1 een tv signaal van de kabel krijgt en de ander via een telefoon aansluiting, wat je wel hebt bij KPN met interactieve tv bijvoorbeeld. Al je het precies wilt weten zou ik gewoon een provider bellen.
Hierbij de link van de soortgelijke vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/adres-meerdere-internetproviders-aansluiten.381719
capthavoc
10 jaar geleden
Goeie vraag !
Ik heb wel een tijd geleden
via een internet/tv verbinding van xs4all waarbij dus ook een standaard tv pakket met tvbox zat. Een telfort tv abbo tv box/recorder kunnen aangesluiten ipv de tvbox die je bij xs4all kreeg. Waarbij ik dus een extra pakket wel kon ontvangen wat bij het tvboxje van xs4all niet mogelijk was. (alleen standaard pakket) Dus een tellfort TV extra pakket abbo over een xs4all internet verbinding is mogelijk. ik heb geen idee of dat mogelijk was omdat het modem van hetzelde merk was als de tv box.recorder
of dat de internet verbinding via het netwerk van kpn ging wat zowel telfort als xs4all gebruiken.
of dat het simpel een kwestie was van de juiste codes in de box van telfort.
en of je dat dus willekeurig op welke andere internet verbinding
kan hangen ?
Meende wel dat de minimale verbinding dus 30 mb moest zijn ?
of in elk geval ook een tv signaal in het pakket moet zitten
maar aangezien je ouders dus dat ook hebben via een andere provider zou het best kunnen zijn dat het lukt. ik ben heel benieuwd naar andere reacties. Het is dus wel mogelijk, maar ik vraag me af of je
dan moet betalen voor een internet verbinding die je eigenlijk niet gebruikt ?
je zult waarschijnlijk ook internet van deze provider moeten nemen omdat je anders öfficieel" geen signaal kunt ontvangen. Ik vermoed dat je niet los een abbo kan afsluiten zonder internet
wellicht kan het met met canal digitaal of zoiets ?
ik heb geen echt verstand van dat Cl+cam maar vermoed dat je dus zoiets als een Creditcard in tv ontvanger er mee bedoeld ? maar welicht kun je ons vertellen
welke provider/abbo vorm je ouders hebben
en welke provider jij wilt hebben en of je eventueel andere pakketen neem dan je ouders ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt met een CI+ cam kaart kan je gelijk met een abonnement van digitaal tv , Televisie kijken zonder enige kabelaansluiting. Alleen weet ik niet of ik een apart abonnement kan afsluiten.
Want Ziggo heeft ook zoiets en KPN ook, Dus gaat mijn idee uit naar Ziggo omdat die veel meer zenders heeft. Want internet doe ik gewoon via Wifi verbinding dus dat heb ik niet nodig.
Ik heb enkel een abonnement nodig voor digitale tv, Alleen weet ik niet of er meerdere abonnementen kunnen op één huisadres.
Dus daar gaat mijn vraag ook naar toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, verschillende (meerdere) digitaal TV abonnementen (op naam) op zelfde adres is mogelijk bij Ziggo.

Antwoorden (2)

Zolang de beide providers een andere techniek aanbieden (glasvezel, kabel, ADSL) is er geen probleem. Zorg wel dat je duidelijk maakt dat je tweede provider niet je eerste gaat opzeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
TV is mogelijk via de Glasvezel, Kabel, Telefoon/ADSL, Satelliet en Digitenne.
Ten eerste zal je moeten nagaan via welke aansluiting het signaal van je ouders binnenkomt. En ook welke andere aansluitingen al bij je ouders in gebruik zijn. Eventueel is het mogelijk dat je ouders voor jou een uitbreiding van hun bestaande abonnement nemen. Dat is vaak voordeliger dan een volledig tweede abonnement.

Hebben je ouders bijvoorbeeld al Digitale TV via de kabel, dan is het niet mogelijk een tweede abonnement op jouw naam te nemen op hetzelfde woonadres. Er ligt maar 1 kabelaansluiting naar de woning. Hetzelfde geld voor ADSL via de telefoonaansluiting. Er is maar 1 aansluiting in de woning, dus een tweede op jouw naam is niet mogelijk.

Uit je reactie op je vraag blijkt dat je met name twijfelt tussen Ziggo en KPN.
Bij Ziggo komt het signaal bij je TV / CI ontvanger binnen via de coax kabel. Dus moet er een coaxaansluiting bij jouw boven op je kamer zijn of worden aangelegd. Het TV Standaard kost per maand € 17,75.

KPN Digitenne gaat via een draadloos signaal. Dit kost € 12,50 per maand voor de 26 populairste tv-zenders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de info.
Want op youtube had ik een filmpje gezien waarbij ze de smartcard van Ziggo erin deden en dit zou moeten werken. Maar dan word het gewoon Digitenne van KPN, Omdat je hier dan geen externe kabels meer bij nodig hebt. Want ik dacht dat je bij Ziggo ook gewoon op zo'n systeem werkte als Digitenne vandaar.